Olet täällä

Sukupolvien ymmärrys markkinoinnissa ja myynnissä

22.10.2020 09:00 - 11:00
Webinaari

Koulutuksessa käsitellään sukupolvien eroavaisuuksia ja ominaisuuksia tämän hetken aktiivisien sukupolvien osalta.

Kuluttajat jakaantuvat neljään sukupolveen, jotka ajattelevat ja käyttäytyvät hyvin eri tavoin. Ennen kaikkea eri sukupolvien edustajat valitsevat hyvin erilaisin kriteerein yritykset, joiden kanssa haluavat olla tekemisissä. Siksi asiakasymmärrys on nyt tärkeämpää kuin koskaan aiemmin, jos haluat menestyä myös tulevaisuudessa.

Erityisesti markkinoinnissa työskentelevien on hyvä ymmärtää, miten nämä sukupolvet eroavat toisistaan ja miten erityisesti nuoremmat sukupolvet saadaan sitoutettua brändiin tai tuotteisiin. Monet yritykset on rakentaneet oman segmentoinnin esim. kuluttajan kiinnostuksen ja/tai arvomaailman pohjalta, mutta siihen liitettynä on entistä tarkeämpää myös ymmärtää sukupolvien eroavaisuudet sillä vain näin voi tehdä lopulta kiinnostavaa ja tehokasta markkinointia. Kun tiedät, mistä asiakas etsii tietoa, miten hän inspiroituu ja mistä haluaa ostaa, osaat myydä oikeissa paikoissa. Sukupolvien erilaisuutta ymmärtämällä pystytte kohdentamaan markkinoinnin oikeisiin kanaviin ja sisältöihin ja tiedätte, miten asiakasta puhutellaan.

Koulutuksen sisältöinä mm. miten sukupolvet arvottavat brändejä, miten ostokäyttäytyminen sukupolvesta toiseen vaihtelee, vastuullisuus ja sen käsitykset. Käsiteltävät sukupolvet: Nuoret (Z), Milleniaalit (Y), ”Pullamössösukupolvi” (X) ja Baby Boomersit eli kaikki yli 10 vuotiaista aina tuonne reiluun 60 vuotiaaseen!

Aikaisempia tekemiäni sisältöjä tähän aiheeseen liittyen löytyy mm. Spotifysta: https://open.spotify.com/episode/5yIM3N9snpSaCKf10yjdVh

Kenelle: koulutus on tarkoitettu henkilöille, jotka toimivat myynnin ja markkinoinnin työtehtävissä tai haluavat sellaisiin tehtäviin.

Kouluttaja: Päivi Vaipuro, Digijohtaja, Miller & Lean sekä SJ Esports Oy

Kouluttajalla on vuosien kokemus yritysasiakkaiden parista mediamyynnin sekä liiketoiminnan kehityksen osalta. Taustalla osaamista on kehittynyt myös vahvasti tutkimusinsightista kohderyhmien osalta, markkinointistrategiasta– ja suunnittelusta sekä yritysten liiketoiminnan strategiatyöstä.  

https://millerlean.fi

Huomioithan, että tapahtumien osallistumislinkit ovat henkilökohtaisia. Jokaisen osallistujan tulee ilmoittautua koulutukseen erikseen.

Koulutukset ovat ilmaisia vain MMA:n jäsenille.